Jakie biznesy powinny skupić się na local SEO?

Pozycjonowanie lokalne w sieci polega na działaniach mających na celu osiągnięcie przez witrynę wysokich pozycji w wyszukiwarkach dla fraz bezpośrednio związanych z daną lokalizacją. Które przedsiębiorstwa powinny zdecydować się na ten rodzaj pozycjonowania?

Dla kogo jest local SEO?

SEO lokalne to najlepsze rozwiązanie dla firm z różnych branż, ale prowadzących biznes jedynie na terenie danego województwa, regionu czy miasta.  Ta metoda sprawdzi się więc w przypadku np. lokalnych sklepów i hurtowni, salonów fryzjerskich i kosmetycznych, warsztatów samochodowych czy gabinetów weterynaryjnych.

Na czym polega lokalne pozycjonowanie?

Local SEO polega na takim doborze fraz kluczowych, by zawierały one w sobie nazwę miasta, regionu, województwa, czy nawet – w przypadku dużych miast – dzielnicy, np. „fryzjer Wrocław Krzyki”, „mechanik Opole”, „weterynarz Katowice” itp.

Zalety pozycjonowania regionalnego

Metoda ta umożliwia precyzyjne dotarcie do osób, które poszukują konkretnych usług albo produktów na danym obszarze. Ze względu na szczegółowość fraz kluczowych, pozwala na uzyskanie wysokich współczynników konwersji i realizacji wyznaczonych celów, takich jak np. telefoniczny kontakt z firmą celem umówienia wizyty lub zakup danego przedmiotu. Lokalne SEO wiąże się również ze znacznie niższymi kosztami w porównaniu do cen pozycjonowania na frazy ogólne. Dzięki temu, że słowa kluczowe lokalne są zwykle mniej konkurencyjne, koszty działań SEO są mniejsze, a łatwość i szybkość znalezienia się w TOP 10 jest większa.

Obecność w Google Maps

Pozycjonując się lokalnie, warto pamiętać o obecności w Google Maps. Właściwie utworzona i wypromowana wizytówka firmy pozwala ewentualnemu klientowi na proste umówienie się na wizytę, wyznaczenie najkrótszej trasy do siedziby firmy czy też poznanie opinii innych użytkowników. Wizytówka w Mapach Google zwiększa też możliwości dotarcia do internauty, podwaja bowiem szanse na pojawienie się firmy w wyszukiwarkach na daną frazę – zarówno w standardowych wynikach wyszukiwania, jak i w local pack.

 

Ostatnie posty

Zostaw komentarz

optymalizacja gmfpozycjonowanie lokalne czy na frazy kluczowe?