Jak działa geolokalizacja?

Wykorzystanie mechanizmu geolokalizacji umożliwia personalizowanie wyników wyszukiwania w internecie. Dzięki temu użytkownicy poszukujący w sieci informacji, towarów lub usług otrzymują wyniki związane ze swoim regionem. Mechanizm geolokalizacji wspomaga pozycjonowanie lokalne, rekomendowane szczególnie przedsiębiorcom działającym na lokalnym rynku.

Czym jest geolokalizacja?

Geolokalizacja określa położenie użytkowników korzystających z danej strony internetowej, wykorzystując w tym celu GPS lub adres IP urządzenia, z pomocą którego łączą się oni z internetem. Znając dokładne położenie internauty, Google może na przykład lepiej dopasować wyświetlane reklamy, prezentując usługi i produkty oferowane w najbliższej okolicy.

Mechanizm geolokalizacji po raz pierwszy pojawił się z końcem 2015 roku, w 2017 z kolei został dodatkowo udoskonalony i ukierunkowany na działanie w oparciu o lokalne adresy IP. Efektem jego działania są różnice w rankingach wyszukiwania dla fraz ogólnych. I tak na przykład: użytkownik z Krakowa wpisujący w wyszukiwarkę hasło „catering dietetyczny” zobaczy zupełnie inne strony, niż wpisujący to samo zapytanie internauta z Gdańska czy Warszawy. Warto też pamiętać, że użytkownik ma możliwość dokonania zmian w ustawieniach wyszukiwarki. Jeśli znajduje się przykładowo w Warszawie, a chce wyszukać restaurację w Berlinie, może wejść w „Ustawienia” swojej wyszukiwarki i wybrać odpowiedni region.

Geolokalizacja a pozycjonowanie strony

Mechanizm geolokalizacji ma duże znaczenie dla osób prowadzących lokalny biznes, które chcąc promować swoją działalność w internecie, optymalizują oraz pozycjonują stronę www. W ich przypadku korzystanie z fraz ogólnych mija się z celem. Są one droższe i bardziej konkurencyjne niż słowa kluczowe z lokalizacjami, przez co muszą walczyć o pozycję w rankingach wyszukiwania z większą liczbą serwisów, a osiągnięcie satysfakcjonujących wyników zajmuje więcej czasu. Dostosowując wyniki wyszukiwania do położenia użytkowników internetu, Google proponuje im usługi i produkty z danego regionu, co warto wykorzystać w lokalnym pozycjonowaniu.

Geolokalizacja – udogodnienie dla Klientów, wsparcie dla lokalnych przedsiębiorców

Zastosowanie mechanizmu geolokalizacji ułatwia proces dokonania zakupu lub skorzystania z usług, a także skraca czas potrzebny na namierzenie i wytypowanie odpowiedniej firmy, jest zatem dla internautów dużym udogodnieniem. Dla lokalnych przedsiębiorców także, ponieważ mogą oni promować swą działalność przy mniejszych kosztach.

 

Ostatnie posty

Zostaw komentarz

frazy ogólne seo lokalnepozycjonowanie na google maps