Google Moja Firma – co to jest, jak założyć wizytówkę?

Pozycjonowanie regionalne to jeden z najskuteczniejszych sposobów promowania firm skoncentrowanych na pozyskaniu klientów z rynku lokalnego. Podstawowym elementem tego typu strategii marketingowych jest utworzenie wizytówki w Google Moja Firma, dzięki czemu dane przedsiębiorstwo pojawi się w wynikach wyszukiwania w obrębie map Google. Internauci chętnie przeszukują wizytówki, doceniając ich czytelną formę i liczne funkcjonalności, dostępne także z poziomu przeglądarek na urządzeniach mobilnych.

Od czego zacząć korzystanie z usługi Google Moja Firma?

Do rozpoczęcia jakichkolwiek działań związanych z utworzeniem i dalszą obsługą wizytówki Google Moja Firma (GMF) trzeba koniecznie posiadać konto Google, przy czym można założyć nowe konto Gmail lub wykorzystać skrzynkę e-mailową założoną w innej domenie. Wówczas należy powiązać ją z usługą Google, nie jest to jednak czasochłonne czy skomplikowane – weryfikacja odbywa się poprzez kliknięcie w link przesłany na wskazany adres. Na tym etapie warto również zastanowić się, ile docelowo wizytówek chcielibyśmy założyć oraz kto będzie mieć do nich dostęp. Czasem korzystniejszym rozwiązaniem będzie założenie kilku kont, chociaż obecnie liczba wizytówek, które można przypisać do jednego konta Google, jest nielimitowana. Należy także zwrócić uwagę na to, by żadna wizytówka Google Moja Firma nie posiadała duplikatu, ponieważ nie wpływa to pozytywnie na efekty pozycjonowania, a nawet może zakończyć się zablokowaniem wszystkich utworzonych wizytówek.

Jak prawidłowo przedstawić informacje w wizytówce Google?

Najważniejszą zasadą, jaką należy się kierować zarówno przy zakładaniu, jak i zarządzaniu swoim profilem jest przedstawianie aktualnych danych i niewprowadzanie potencjalnych klientów w błąd. Usługa Google Moja Firma dąży do prezentowania rzetelnych informacji i to właśnie przesądza o jej sukcesie, właściciele firm powinni więc skoncentrować się na podawaniu danych mających odzwierciedlenie w rzeczywistości. Na przykład: jeśli firma posiada wiele oddziałów, dla każdego można utworzyć nową wizytówkę zawierającą indywidualną lokalizację, jeśli jednak firma np. jedynie wzbogaca ofertę o nowe usługi, wystarczy aktualizacja konta o kolejną kategorię.

Tworzenie wizytówki GMF – instrukcja w skrócie

Gdy posiadasz już konto Google, możesz rozpocząć pracę z kreatorem.

  1. Wejdź na stronę: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i kliknij w „Zacznij teraz”.
  2. Uzupełnij dane dotyczące swojej firmy – wpisz pełną nazwę i kompletny adres. W przypadku firm lub specjalistów świadczących swoje usługi bezpośrednio w miejscu ustalonym z klientem adres można ukryć. Najczęściej z tej funkcjonalności korzystają np. przedsiębiorstwa specjalizujące się w wykończeniu wnętrz czy restauracje prowadzące działalność na zasadzie cateringu.
  3. Wybierz kategorię, która najlepiej opisuje Twoją działalność. Musisz zdecydować się na jedną z opcji proponowanych przez Google.
  4. Uzupełnij dane kontaktowe o stronę internetową i numer telefonu. Ważne, by numer był aktualny, ponieważ klienci korzystający ze strony w widoku mobilnym mogą nawiązać połączenie telefoniczne poprzez kliknięcie bezpośrednio w dodany przez Ciebie numer.
  5. Zweryfikuj swoją wizytówkę (najlepiej poprzez tradycyjny list zawierający kod PIN). Dopiero po zakończeniu weryfikacji wizytówka będzie widoczna w Google Maps, do tego momentu można jednak już zarządzać treścią i optymalizować swój profil.

Wizytówka GMF – podstawowy element pozycjonowania lokalnego

Narzędzie Moja Firma udostępnione przez Google jest bardzo przydatne zwłaszcza dla niewielkich przedsiębiorców, którym zależy na promocji lokalnej. Warto również podkreślić, że usługa nie generuje żadnych kosztów – wizytówkę można założyć bezpłatnie, opłaty nie są także pobierane na późniejszych etapach kreowania profilu. Aby jednak osiągnąć zamierzony efekt, należy zadbać o to, by wizytówka GMF była zbudowana w sposób wyczerpujący i zgodny ze stanem rzeczywistym. Ponadto chociaż dużym atutem narzędzia jest jego intuicyjna obsługa, samodzielne zarządzanie kontem może być mniej efektywne niż skorzystanie z rady doświadczonych agencji marketingowych, które podpowiedzą, jak najlepiej optymalizować treść i funkcje.

Ostatnie posty

Zostaw komentarz

pozycjonowanie na google mapswizytówki google maps