Frazy lokalne, a frazy ogólne – co wybrać?

Frazy ogólne czy zawierające nazwę miasta, województwa? To jedno z ważniejszych pytań, na które trzeba sobie odpowiedzieć, rozpoczynając pozycjonowanie strony. Czym kierować się przy doborze słów kluczowych?

Pozycjonowanie na frazy ogólne – kto może na tym skorzystać?

Dobór odpowiednich fraz przekłada się na widoczność witryny w wyszukiwarce internetowej. Stąd też przed rozpoczęciem działań marketingowych niezbędna jest gruntowna analiza strony za pomocą specjalistycznych narzędzi, np. Planer słów kluczowych od Google. Właścicielom biznesów e-commerce obsługujących klientów z całej Polski zaleca się wybór fraz ogólnych. Należy jednak pamiętać, że taka strategia wiąże się z większymi kosztami i dłuższym czasem oczekiwania na efekty pozycjonowania. Trzeba bowiem zmierzyć się z ogromną konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne – mniejsze koszty, wyższa efektywność!

Zakładając, że kierujesz swoje usługi do klientów z określonego regionu, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie regionalne SEO. Od 2015 r. algorytm Google zaczął personalizować wyniki wyszukiwania na podstawie lokalizacji użytkownika. W praktyce oznacza to, że lepiej zdecydować się na frazy lokalne, które charakteryzują się ogromnym potencjałem. Zastosowanie takiej strategii wyróżnia się wysoką efektywnością – w relatywnie krótkim czasie strona internetowa może pojawić się w TOP 10.

Różne lokalizacje, jedna firma

W przypadku, gdy firma posiada kilka oddziałów w różnych miastach oraz województwach, zaleca się założenie osobnych stron typu landing page dla każdej z filii. Warto także stworzyć wizytówki placówek stacjonarnych na mapie Google.

Podsumowując, kampanie SEO należy zaplanować indywidualnie, uwzględniając przede wszystkim zasięg firmy, konkurencyjność, cel biznesowy, ilość oddziałów, budżet. W przypadku przedsiębiorstw działających na określonym obszarze doskonale sprawdzi się local SEO. Z kolei właściciele biznesów e-commerce, np. ogólnopolskich sklepów internetowych, powinni postawić na frazy ogólne.

Ostatnie posty

Zostaw komentarz

korzyści local SEOoptymalizacja gmf