Dodatkowe działania związane z optymalizacją GMF

Prawidłowo utworzona oraz zoptymalizowana w Google Maps wizytówka firmy to szybki i prosty sposób na dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej, tj. osób szukających lokalnie danych usług lub produktów, zaprezentowanie im swej oferty i kontaktu do siebie. Dlatego też warto zainwestować trochę czasu, by właściwie zarządzać profilem firmy w Mapach Google. W jaki sposób to zrobić? Podpowiadamy w poniższym tekście.

Skuteczna optymalizacja Google Moja Firma

Po uzupełnieniu niezbędnych, podstawowych danych dotyczących firmy, wizytówka jest już gotowa. Mimo że od tej pory jest widoczna w Mapach Google’a, warto ją edytować i uzupełnić o kilka elementów. Optymalizacja GMF pozwoli w pełni wykorzystać potencjał oraz wszystkie możliwości reklamowe wizytówki. Kompleksowo uzupełnione i zoptymalizowane profile firmowe z pełnymi danymi adresowymi są wyświetlane częściej oraz wyżej w Google Maps. Mogą również spełnić innego rodzaju cele, np. wizerunkowe czy informacyjne. Na co zwrócić więc szczególną uwagę?

Komentarze i opinie od użytkowników

Przede wszystkim dobrze jest zadbać o komentarze oraz oceny od klientów na temat naszej działalności. Warto pamiętać, że część użytkowników poszukujących usług czy produktów w sieci, czyta i sugeruje się komentarzami wystawionymi przez innych userów. Dlatego polecane jest zwrócić się np. do stałych klientów z prośbą o wystawienie opinii na profilu, a może nawet dodanie zdjęcia czy krótkiego video. Pozytywne komentarze od zadowolonych osób oraz wysoka średnia ocen sprawią, że wizytówka Google Moja Firma może nam znacząco pomóc pozyskać nowych klientów. Dodatkowo dzięki kolorowym gwiazdkom, które pojawią się obok wizytówki, profil firmy zyska na wizualnej atrakcyjności i będzie lepiej przyciągał uwagę użytkowników. Zasadne jest również bieżące odpowiadanie na opinie internautów z oficjalnego konta firmowego.

Pytania i odpowiedzi

W sekcji Pytania i odpowiedzi użytkownicy mogą zapytać firmę o interesujące ich kwestie, dotyczące np. warunków oferty czy cennika. Jest ona dostępna zarówno na desktopach, jak i urządzeniach mobilnych. Warto wykorzystać to narzędzie i regularnie odpowiadać na zapytania klientów. Dobra komunikacja z użytkownikami wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku firmy jako marki aktywnej, profesjonalnej, której zależy na swym kliencie.

Mapa na stronie internetowej

Po szczegółowym uzupełnieniu i zoptymalizowaniu mapki, dobrze jest ją dodać do strony internetowej. Zazwyczaj umieszcza się ją w zakładce kontakt lub na stronie głównej. Jeśli firma ma kilka lokalizacji, to na każdej z podstron dotyczącej konkretnego miasta czy regionu, dobrze jest dodać osobną, dedykowaną mapę.

Kompleksowe uzupełnienie profilu

Warto również przypomnieć o tym, jak ważne jest kompleksowe uzupełnienie profilu firmy o jej dokładne dane, prawdziwy adres siedziby, numer telefonu kontaktowego (najlepiej stacjonarny, co zwiększa wiarygodność przedsiębiorstwa), a także wskazanie głównych i dodatkowych kategorii odpowiadających profilowi biznesowemu, działającego adresu URL witryny oraz szczegółowe określenie zakresu terytorialnego. Dobrze jest też dodać kilka zdjęć czy linków prowadzących bezpośrednio do podstron w serwisie, na których można np. zarezerwować stolik w restauracji, kupić konkretny produkt czy umówić się na wizytę. Należy też pamiętać o tym, że w przypadku gdy np. zmienimy siedzibę firmy, koniecznie edytujmy owe dane na wizytówce.

Ostatnie posty

Zostaw komentarz

frazy lokalneseo lokalne - jakie biznesy