Czy pozycjonowanie lokalne jest lepsze od pozycjonowania na frazy ogólne?

Jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu klientów i rozwoju działalności, powinieneś zainwestować w marketing internetowy. Obecnie większość użytkowników szuka produktów lub usług online. Stąd też widoczność witryny w sieci jest obowiązkowa. Na co zwrócić uwagę, zlecając pozycjonowanie strony agencji interaktywnej? Czy warto decydować się na local SEO?

Pozycjonowanie lokalne czy ogólne?

Zanim podejmiesz decyzję dotyczącą opracowania strategii marketingowej, musisz odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Co chcesz osiągnąć?
  • Jaki jest Twój cel biznesowy?
  • Gdzie mieszkają Twoi klienci?
  • Jaki planujesz poświęcić budżet?

Kwestie te są niezwykle istotne. Kampanie należy bowiem dostosować do indywidualnych potrzeb. W przypadku właścicieli biznesów e-coomerce, którzy nie mają oddziałów stacjonarnych i muszą walczyć o klientów z całej Polski, najczęściej stosuje się pozycjonowanie na frazy ogólne. Wiąże się to jednak z większymi kosztami i dłuższym procesem związanym z pojawieniem się witryny na pierwszej stronie wyszukiwarki Google.

Local SEO – to się opłaca!

Wraz z wprowadzeniem przez Google mechanizmu geolokalizacji, zmieniło się podejście do marketingu internetowego. Otworzyły się również nowe możliwości dla przedsiębiorców działających w danym regionie. Zaczęto doceniać pozycjonowanie lokalne, upatrując w nim doskonały sposób na zwiększenie widoczności strony internetowej wśród odbiorców zamieszkujących określony rejon. Dzięki temu drobni przedsiębiorcy nie muszą walczyć o pozycje w wyszukiwarce z dużymi korporacjami chcącymi pozyskać użytkowników z całej Polski.

Ostatnie posty

Zostaw komentarz

seo lokalne - jakie biznesy